1. jan. 2018

Diktbok

Diktene mine har vært en del av meg siden jeg var veldig ung. Det var faktisk min barndomsvenninne Christina som først fikk meg interessert i dikt. Diktene jeg skrev da i en alder av 8-9 år var ikke spesielt gode, men de var en start på noe større.

Jeg hadde et langt opphold i diktskrivingen min frem til desember 2005. Det var da jeg virkelig begynte å skrive igjen. Jeg la ut tekstene mine på Skrivebua.no, som var driftet av Nordland fylkesbibliotek, under brukernavnet "Tustehue"(synonymt med rotekopp). Jeg fikk mange gode venner der og Skrivebua fikk mange gode forfattere frem i lyset. Blant annet er det en del av dem som har gitt ut bøker fra forlaget Panthera(som dessverre er nedlagt), som var et forlag for unge forfattere. Nordland ga også ut en egen "skrivebua"-bok (Fantasi og Blekk) som kom ut i 2014. Både jeg og Daniel har dikt med i denne. Det er faktisk takket være Skrivebua at jeg og Daniel er sammen i dag, og at vi faktisk møttes.

 En god stund nå har jeg vurdert å lage meg en helt egen diktbok, som jeg tenkte jeg kunne selge privat. Jeg syns det er en skummel tanke, men likevel litt befriende. Det er litt rart å skulle promotere og ta penger for noe man har laget selv. Så i løpet av året håper jeg at jeg har samlet meg mot nok til å ha laget meg en diktbok, med en samling av mine dikt, som nettopp DU kan få kjøpe om du ønsker. Prisen blir sikkert på rundt 100kr +porto. Spennende!

Oppløste papirhjerter 
Hun så utover verden
en verden
hun ikke lengre
hørte til i

Hun har skrudd av lysene nå
sluttet å lete, for lenge siden

Så vil hun til slutt
la livet flyte avsted,
mens hun kikker ut vinduet

i et mørke hun ikke

hører til

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar